Hassos årskrönika 2002







Bild 1

Bild 2

Bild 3

Bild 4

Bild 5

Bild 5.1

Bild 6

Bild 6.1

Bild 7

Bild 8

Bild 9

Bild 10

Bild 11

Bild 12

Bild 13

Bild 14

Bild 15

Bild 16

Bild 17

Bild 18

Bild 19

Bild 20

Bild 21

Bild 22

Bild 23

Bild 24

Bild 25

Bild 26

Bild 27
Nu när vi går mot hösten och vinter så kan det var kul och sammanfatta årets BMW besök mm. har ju haft förmånen att haft väldigt fina BMW av olika valörer och modeller på garageuppfarten, samt att man på andra ställen stött på mycket fina exemplar av detta ädla bilmärke.

Att få förtroendet att jobba som frilansare var ju inte illa, även om min bil inte befinner sig i klass med stylingmästaren Niklas eller Juonis vackra M635 och inte lika värstingbetonad som Mickes Coolblue M3, så tycktes jag av någon okänd anledning platsa i alla fall . Men jag har haft en väldigt intressant och lärorik sommar med er på forumet och även av de besök av andra frilansare och AutoPower-crew som jag också mött lite här och där.

Först ut att anlända var en container denna gång utan krut( bild 1).Det höll på att bli en hårdsmält valborgsmässoafton då jag var ute och åkte med gumman för att kika på majbrasa. Asken ringde och sa att han var i antågande, och jag sa att jag möter upp, för hem till min gata hittar ingen Navi. Ett skratt som aldrig tog slut och frågan om det skull var ketchup till skivan som jag lovat käka upp om den hittade. Numera är vi kvitt hoppas jag, då jag fått telefonnavigera honom några gånger på hemmaplan, irrade runt i ett naturreservat istället för E18 sist, var väl inte närvarande på geografilektionerna och lärde sig läsa pappersnavigator.

Två dagar senare står det ytterligare en 540 på uppfarten denna gång en ­00 med 1025 mil på mätaren (bild 2). Det är min fd. 528 ägare som är på genomresa, en herre i 60 årsåldern som är superpedant . Ja jag fick godkänt!!.Jag bestämde mig för att jag skulle köpa denna 540 om några år när han skulle byta in den, och hamnar på en prisnivå som är ämnad för min portmonnä. Men olycklig omständigheter gjorde tyvärr honom nödsakad att sälja bilen i höst.

Några veckor senare så dök det upp en verklig pärla Kumlasonens Fredrik Ekbloms M3-01, som frilansera Micke köpt,han hade bara kört bilen nån kilometer från pappa Lasse Ekbloms bilfirma på Sveavägen inte helt okänd bilhandlargata i-08 också, och det smile som han hade i ansiktet kommer jag sent att glömma. (Bild 3 och 4). NEJ det har inte regnat!! Stefan på Bil&El o jag hade hämtad en välbekant 740 från ­08 som skulle ses över, och den hamnade på uppfarten nån vecka,(bild 5) NEJ det har inte regnat!!, den fick också tjänstgöra som skolavslutningskjuts år min dotter Sofia som slutade 6:an och fick återigen åka V8 på avslutningen (Bild 5.1).

Sedan fick jag göra det första begbilstestet åt Power, kul det med. Ett besök av Janne Söderman, Asken, denna gång med krutet under huven och MalteK resulterade i att E38an hamnade i Stockholm igen.

Att ha två BMW i garaget i stället (Bild 6) skulle väl var trevligare än den MB som står där normalt.(Bild 6.1) NEJ det har inte regnat!! Denna 518 blev sedan ämnet för poler-repotaget.

Om man får drömma och lyxa till det ytterligare så ska det egentligen se ut så här. (Bild 7) Med denna fina sommar så vore det inte helt fel att ha denna förarmiljö, (Bild 8). Även Stefans 7 åriga dotter Emmy tycks kunna ha den åsikten (Bild 9) och visst är bilen vacker i sin imolaröda kulör (Bild 10).

I slutet på augusti dök det upp två potenta V8 maskiner, frilansarna "Cliff" Anders Öholm och Micke Olsson på minisemester (Bild 11-12-13) Ska väl tillägga att jag nån vecka tidigare sprungit ihop med Anders bror på Bil& El i Örebro, figurerar sparsamt som "Jontemannen" i forumet , bmwägare även han, med en vacker M-sportpkt utrustad 540T E39. Och jag visste att på nått sätt så var ansiktet bekant och då fick det polletten att trilla ned.

Världen är inte så stor ibland. Mickes motorrum (Bild 14) bekräftar att han var rätt man för motortvättsrepet. MB som figurerar i bakgrunden är Stefans 300TE fouromatic en fyrhulsdriven fullriggare, som importerats som ny av en kund som servat den på Stefans jobb .

En höstutflykt till Västmanland som resulterade i att jag fick hälsa på Johan och beundra hans nyinköpta M5 nyrekondad och allt, det är skönheten till höger (Bild 15) den med 4 pipor (Bild 16) mycket som är dubbelt upp på en M5. Motorrummet såg ut som Micke Olsson hade hälsat på (Bild 17).

Vad dyker upp här (Bild 18) dagens största höjdpunkt en otroligt fin 850 CSI-93. (Bild 19). Att få följa hovfotografen och webmasters fotoarbete är lika intressant (Bild 20). Janne verkar veta exakt vad han ska fota, och jobbar mycket effektivt, då det börjar både regna o snöa.

Bild 21. Här ser man verkligen vilken fet akter en 850 har om man jämnför med normalbilen, Fast det finns ju mindre kompressormatade krutpaket som inte heller går av för hackor med sitt mittmonterade utblås.(bild 22).

Vissa andra biltestare får nöja sig med snikversionen, en besökare på mitt jobb (bild 23), och vad hittar man inte på hemvägen en X5 4,6IS (Bild 24) och en 840 (bild 25) dräller det ju inte av precis.En på forumet omtalad 528 med en personlig reg.skylt även uppmärksammad i lokalpressen (bild 26).

Sluter detta repotage med en bild av årets sista blomster (Bild 27), nu är det snart dags att dra på vinterdäcken och gå i ide. Man hinner skriva mycket när AutoPower servern lagt av

text o foto Hasso.

Som på detta sätt vill tacka för sommarens besök och hälsa er välkomna tillbaka.

021013
Publicerad 2009-04-15 11:24. Uppdaterad 2009-04-15 11:24.
Copyright © 1997 - 2021 www.AutoPower.se


Annonser