Vonne
AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ PocketPC ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Allmänt om bil och trafik ]

Reparera skadad kofångare

Visad 1.560 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg47st
Postad/Inlagd2012-02-25 21:33
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 550iA Touring -06 Porsche 996 Carrera -01
Så har någon klant backat in i min 550 utanför elgiganten. Skadan är inte så farlig, men lacken har lossnat och spruckit samt att man anar en buckla uppe på kofångaren.
Hur fixar man till detta på bästa sätt? Känner inte att det är värt ca 2500 i självrisk för att ta det via försäkringen...
Det jag behöver göra är säkert att slipa bort sprucken och avflagnad lack så det blir jämnt, därefter behöver jag något att fylla ett tunta lager med (bara färg funkar nog inte?). Vad använder jag lämpligast för att slipa på detta mycket begränsade område? ca 5x7 cm? Vad använder jag för att spackla till en jämn yta innan jag lackar?

Tacksam för tips,
Johan           IP: ...[227.177]
Antal inlägg691 st
Postad/Inlagd2012-02-25 22:07
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M3 Kombi E91
Med en sån PREMIUM bil som 550i så borde du INTE laga skadan själv.
Jag personligen hade köpt en bil med en P-skada än en bil med egen lagad skada med sprayburk.

Hur som helst, plasten måste repareras (riktas) och sedan antingen punklackerad eller lacka om hela kofångaren.           IP: ...[.230.31]
Antal inlägg47 st
Postad/Inlagd2012-02-25 22:22
Anmäl svaretAnmäl svaret
För det första är inte bilen till salu, jag tänker fortsätta att köra den själv, så att du inte tänker köpa den kan jag leva med. Min tanke var att jag försöker fixa det själv, ser om JAG kan leva med det. Skadan är inte särskilt farlig. Att lacka om hela kofångarn kostar ju mer än 2500 så det är följdaktligen inget alternativ.           IP: ...[227.177]
Antal inlägg691 st
Postad/Inlagd2012-02-25 23:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M3 Kombi E91
Menade inte att jag skulle köpa din bil så du behöver inte bli till dig!!
Menade endast hur det skulle uppfattas! Och har du/vill inte betala 2500:- för en repetition så äger du FEL bil! Skaffa dig en e30/34

Gör va fan du vill, slipa med 240 papper sen tar du biltema plast spackel och sedan penslar du på med färgen. Och det kan du säkert leva med för det kostar Max 250:- och tar endast 1,5Tim.

Med den attityden får du nog inte så mkt hjälp kan jag lova dig ;)           IP: ...[.230.31]
Antal inlägg719 st
Postad/Inlagd2012-02-27 18:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 525d Touring M-sport -11
VW Passat 4motion 2.0tdi -14
Självklart skall du ta skadan på försäkringen.. Blir aldrig bra att hemmalaga skador som dessa. Funkar på en gammal Opel, men inte på en premiumbil. Risken är också att du får massa efterspel som rost osv då skadan inte är ordentligt lagad.           IP: ...[185.240]
Antal inlägg47 st
Postad/Inlagd2012-02-27 21:52
Anmäl svaretAnmäl svaret
3mw: "Gör va fan du vill". Och så är det jag som har attitydproblem!? Du vet inte hur skadan ser ut, så du kan inte bedöma möjligheten till eventuell lagning. Men att automatisk göra försäkringsärenden av varje stenskott känns som fel attityd. Och resonemanget om att jag skall byta till en E34 bara för att jag vill försöka laga det själv är ju bara löjlig.

Nu har jag fixat det själv med klart godkänt resultat! Vet man inte om det så syns inget, jag får prova att leva med det och se om jag står ut... och en beg. kund ser det knappast den dag som jag säljer.

BMW's kofångare är av plast, så rost bör inte bli ett problem?           IP: ...[227.177]
Antal inlägg599 st
Postad/Inlagd2012-02-28 21:35
Anmäl svaretAnmäl svaret
E61 525mdat lci
535i f10
I dina ögon kan det nog bli godkänt om du lagar själv, men ja en 550i förtjänar mer kärlek än en sprayburk från mekonomen eller biltema.
Men vi som hänger här på autopower är oftast folk som allra helst och gärna lägger 2500:- på våra bilar för att en SKADA skall lagas på korrekt sätt.

I mina ögon: Pinsamt värre tyvärr           IP: ...[.78.255]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2014 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW B5 ALPINA  -05
Pris: 185.000:-

BMW 318d  -11
Pris: 145.000:-

BMW 120d M-Sport  -10
Pris: 154.000:-

BMW 316i  -94