Motor Nord AB
AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ PocketPC ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ Bilstereo GPS Navi TV Tele Ljud Larm ]

Navigation- språk-svenska

Visad 3.579 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg181st
Postad/Inlagd2010-03-05 19:46
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 1M -11
Fick bilen levererat för en vecka sedan, gjorde en snabb kontroll och reagerade på att det inte finns svenska i språkval i inställningar i Navigationen.
Alltså alla menyer, texter är på engelska. Jag tror att det fanns ett språk som man kunde välja och det var spanska.

Ni som har beställt nya bilar med navigation professional vilka språk kunde ni välja mellan?           IP: ...[104.128]
Antal inlägg827 st
Postad/Inlagd2010-03-05 23:03
Anmäl svaretAnmäl svaret
Volvo V70 - 12
va inne på bmw och frågade om de gick att ändra något men fick till svars att dom nya från -10 som har hårddisk gick att ändra på.           IP: ...[.66.170]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2010-03-06 08:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
120d -10
Hej,
Samma sak hände för mig när jag hämntade ut min bil (2010-02-09), det som har hänt är att din säljare gjort en liten tavla, han skulle ha beställt språkpaketet
6S4 Svensk språkversion
Control Display samt navigationsdata på svenska
606/
609.
Min försäljare försökte blåsa mig och frun och sa att det var fel på manualen... Fick kontakta BMW Sverige och försäljningschefen på Autopartner för att få det fixat. Skall lämna in bilen på måndag för att få rätt språk och rätt version av kartan (min karta var gammal).
Kan väl säga att jag är lite trött på olika lögner från försäljaren (inte bara språkversionen) och min nästa nya bil kommer inte att köpas från dem.

Tor

IP: ...[.215.59]
Antal inlägg181 st
Postad/Inlagd2010-03-06 16:50
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M -11
uabtorw
Visst behöver man inte säga till om att bilen ska ha svensk språkversion.
Jag tog det för givet att det ska vara där när man får bilen.
Kommer det kosta dig något?
Min säljare kan säga att jag har inte specat bilen med svensk språkversion och därmed slippa ansvar.
Vad är brukligt måste man säga till att man vill ha svenska i bilen eller SKA säljaren fixa det oavsett?           IP: ...[104.128]
Antal inlägg181 st
Postad/Inlagd2010-03-06 17:33
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M -11
Glömde fråga, hur ser man att kartan är gammal? Vilken version gäller just nu?           IP: ...[104.128]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2010-03-06 17:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
120d -10
Hej,
Kostnaden för språkpaketet är 0 kronor. BMW Sverige i Solna menar att detta är goodwill, men det var i mitt fall. Kolla länke nedan och gå till slutet så hittar du språkpaketet!

[LÄNK]

Som jag nämde var jag dock tvungen att kontakta säljarens chef för att något skulle hända, fast det kan ju bero på att han hade dragit för många valser och hoppades på att jag skulle tröttna på att försöka få rätt.

När det gäller kartan har jag 2009-2 som version, detta står om du går till settings (kommer inte riktigt ihåg var, men det finns i en úndermeny, kolla i instruktionsboken). Senaste versionen borde vara 2010-1 eller något.
Jag skickar dig ett PM på måndag kväll när jag har fått min bil fixad.

hälsningar
Tor

Antal inlägg2.070 st
Postad/Inlagd2010-03-06 18:06
Anmäl svaretAnmäl svaret
535d T M-sport -05
Hofeistos nu gäller nav pro-10
du kan kolla om Olvonvägen /Strövelstorp finns med om inte har du en -09 eller äldre

Ha deT           IP: ...[16.49.1]
Antal inlägg181 st
Postad/Inlagd2010-03-06 20:48
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW 1M -11
Ok, nav pro-10. Ska kolla vilken version jag har.

Jag med ska försöka få någon sort goodwill.
Hoppas bara att de inte säger att den måste fixas på en gång.

Jag är tvungen att låta bilen stå tills snön smälter eller att det blir bättre väglag.

Jag vet inte hur det har gått till men säljaren har gjort ett till miss, jag sa ganska tydligt att jag ville ha bilen levererat i slutet av april på grund av att jag inte ville byta till vinterdäck. Jag sa att man kan vänta med att lägga in ordern men det kanske funkar inte så, han har inte sagt ifrån, typ att det inte går.
Antar att så fort man har skrivit på så ska ordern iväg.
Fick bilen den 26e februari.

uabtrow:
Tråkigt att du har blivit utsatt för sådana missar du med.
Hoppas att det går bra på måndag och att allt ordnar sig till slut.

IP: ...[104.128]
Antal inlägg28 st
Postad/Inlagd2010-03-08 17:37
Anmäl svaretAnmäl svaret
120d -10
Hej
Så har jag varit och hämtat ut bilen då med Svenska menyer. :-)
Kartan i bilen är 2009-2, enligt information från BMW Linköping är detta senaste versionen för Buisness Professional.

Lycka till Hofeistos

Tor

Antal inlägg2 st
Postad/Inlagd2013-01-13 12:21
Anmäl svaretAnmäl svaret
330 cab M-sport, förhoppningsvis snart..
Hej, vill ställa de första av förmodligen många kommande dumma frågor framöver....
Jagar en 330 cab, o då utbudet e betydligt större i Tyskland funderar jag starkt på att köpa där.
Kanske inte för att det är jättemycket billigare, men man kan ju faktiskt hitta bilar med just all den utrustning, färg, fälgar..... man vill ha.

Om jag har förstått rätt så ändrar man bara till engelska i nav/radio/dvd menyer??
E det samma sak med färddatorn? Kanske inte så roligt med tyska där.

Om man väljer Harman-Kardon högtalarpaket med nav, e det då alltid med dvd, cd-växlare och sub i ryggstödet??
Har sett det på en del bilar.

Ska kanske tillägga att det ska va en -05,-06.

Tack för ett bra forum/Magnus
          IP: ...[4.10.14]
Antal inlägg2.861 st
Postad/Inlagd2013-01-13 13:00
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M3 Cab SMG II Individual 2006.05

uabtorw....
Det är rent skit snack från BMWs sida.
rena dårhuset ju:)
Den senaste släppta versionen är 2013,som alltid har relase-date första veckan i okt...så 2013kom okt 2012..
eftersom du har CIC=hårddisk navi så har du antingen MOVE eller MOTION versionen..
Man kan inte både ha business och pro i en o samma bil:):)

Business innebär att du antingen har MOVE eller MOTION
PRO innebär PREMIUM

så frågan är VAD du har ? bara att kolla i naviinställningarna           IP: ...[175.153]
Antal inlägg2.861 st
Postad/Inlagd2013-01-13 13:08
Anmäl svaretAnmäl svaret
BMW M3 Cab SMG II Individual 2006.05

Plåtslagaren Har bilen HK,så har den sub i bagaget (de har jag iallafall)
nav=dvd rom..endast för kartdvds,och inte filmer o dylikt..cdvxl är ingen självklarhet,men stor chans...
på 2006 års modeller så läser cdvxl MP3or...(de gö rmin)

Håller med,att du ska köpa i tyskland,hos en aukt bmw handlare..hitta en bil,därdu får 12 mån EuroPlusgaranti

Jag hittade min pärla hos BMW Munchen Niederlassung förra våren...resan är ju halva nöjet
vi hade 111 mil enkel resa:)
...en härlig upplevelse,där vi passade på att besöka BMW Welt,och BMW museumet..

min pärla:
[LÄNK]
[LÄNK]

**Lycka till**

Och kom ihåg:*****Kärlek växer inte på träd,den byggs i Munchen,Tyskland*****           IP: ...[175.153]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2014 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320  -00
Pris: 32.000:-

BMW 745i  -03
Pris: 79.000:-

BMW 325i  -05
Pris: 89.000:-

BMW 320  -01