Motor Nord AB
AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ PocketPC ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 5-Serien ]

Oljefilter placering?

Visad 374 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg24st
Postad/Inlagd2002-06-11 17:49
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Skulle byta olje filter i min ny inköpta 525 ix
touring,men hittar inte varken oljefilter eller
placering på vart man tappar ur oljan,tillägas ska att detta är min första bmw så att jag är ej så hemma på
deras motorer.Tacksam för svar.           IP: ...[.63.249]
Antal inlägg719 st
Postad/Inlagd2002-06-11 17:57
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
BMW 630 E63
BMW 118d F20
Kan det vara så att Du saknar dessa saker:-))
skämt åsido, kolla till höger om topplocket, svart burk i kompositmtrl, stor mutter på toppen. Vet ej vilken årsmodell men på de nyare sitter den där.

NoFear
<¤¤00¤¤>
          IP: ...[196.243]
Antal inlägg24 st
Postad/Inlagd2002-06-11 22:25
Anmäl svaretAnmäl svaret
Glömde säga att bilen är en-93.Kollade den stora svarta burken på förarsidan vid luftburken,ett stort frågetecken??Oljan där ser alldeles ren och nästan ny ut medans oljan på oljestickan är alldeles svart och ser ut att behöva bytas snarast.Vad är fel?? Är jag på rätt ställe och letar eller?Och vart är bulten där man dränerar bort oljan,hittar ingen som man direkt ser att det är.Tacksam för svar.           IP: ...[5.32.18]
Antal inlägg14.680 st
Postad/Inlagd2002-06-11 22:38
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
320i-99 E46
Om du tittar under "mekartips" och väljer "byte av ventilkåpspackning m52". Där ser du på första bilden "klockan två" en liten rund behållare som har en grön ring på locket, det är behållaren för servoolja, mellan den och ventilkåpan ser du om du tittar noga en liten svart rund behållare. Det är oljefiltret. Det syns lite tydligare på bild 6, där ser du filtret "klockan halv fyra" mellan servobehållaren och den metallfärgade lyftöglan för att hissa upp motorn. På din motor är filterbehållaren troligen metallfärgad, med metallock. Filtret är ett löst insatsfilter, dvs du skruvar av locket och byter pappinsatsen och packningar.
Oljepluggen sitter där de brukar men det sitter ofta ett plastlock på "plastsjoket" under fronten som måste öppnas för att du skall komma åt pluggen.

Mvh           IP: ...[176.243]
Antal inlägg24 st
Postad/Inlagd2002-06-11 22:56
Anmäl svaretAnmäl svaret
TACK!!! Underbart med snabba och detaljerade svar.
Jag har letat under bilen efter oljefiltret, inte undra på att man stirrade sig blind.           IP: ...[5.32.18]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2014 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 318  -88
Pris: 3.000:-

BMW 520i  -98
Pris: 17.500:-

BMW 323 Coupe  -98
Pris: 30.000:-

BMW 320  -08