Vonne
AUTOPOWER » FORUM
[ Ny användare ] [ Ändra användare ] [ PocketPC ] [ Hjälp ]
Sök inlägg ] [ Alla ] [ 100 mest visade ] [ Hetaste 100 ] [ Senaste 100 ]
[ AutoPower ] [ Forum ] [ 3-Serien ]

Problem med koppling vid dragläge E36

Visad 498 gånger
Besvara
AutoPower Forum Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Inlagd av Fråga
Antal inlägg1.223st
Postad/Inlagd2006-09-01 14:22
Anmäl hela inlägget/tråden till moderatorAnmäl inlägget
Äger följande bilarÄger följande bilar:
325i coupé -93

BMW CS #05607
Vid krypkörning på koppling så hackar/rycker bilen. Det har den gjort ganska kraftigt i flera år då jag backar men även nu då jag kör iväg på 1 växeln i krypfart. Vid högre gaspådrag så märks det inte lika kraftigt. Är det kopplingsbyte som gäller? Köper man isåfall en hel kopplingssats eller är det något mer/annat ? (jag såg Meko och Motornord har ett paket för kring 1600-1700 kr)

Jag har alltid haft ett väldigt kort dragläge och väldigt högt upp om det nu har någon inverkan, kan man fixa det också isåfall hur?

Inom ca 2 månader tänkte jag sälja bilen och vet inte om det har någon större påverkan vid försäljning kontra priset att lämna in bilen på verkstad (misstänker att det går på 7-8 tusen på verkstad). Jag har ingen som helst kunskap att göra det själv. Synpunkter, tips?

///Foppa           IP: ...[218.4.2]
Antal inlägg1 st
Postad/Inlagd2006-09-03 22:19
Anmäl svaretAnmäl svaret
Äger följande bilarÄger följande bilar:
316i-93
Tjena Foppa!

Har du fått nått tips än för jag har samma problem med min g:a 316i från 93!

Jag kan köra hur långt som helst på landsväg men efter att bilen blivit varm är den helt hopplös i stan. Problemet dyker normalt upp efter en tidigast en halvtimmes körning och jag håller på att bli tokig. Känner killen jag köpte bilen av och han menar att hans farsa och han bytte kopplingen nyligen och att dessa problem var vanligt bland BMW, men jag köper inte det riktigt.

Fick ett tip att det kunde va glapp kardanknuten bak men jag förtår fortfarande inte varför det dröjer tills biljäveln blir varm innan problemen uppstår. Vad kan det kosta att byta ut knuten bak, för jag tror inte att detta fel har med kopplingen att göra. Inte så mycket hjälp kanske men jag känner åtminstone igen problemet, men behöver också hjälp!

/Björne           IP: ...[.255.59]
Första sidan (ej tillgänglig)Föregående sida (ej tillgänglig)Nästa sida (ej tillgänglig)Sista sidan (ej tillgänglig)
Besvara

Viktigt: Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.

Användarnamn:
Lösenord: Kom ihåg lösenordet.    Glömt bort lösenordet?

Inkludera min användarsignatur

Regler för forumet

© 1997 - 2014 AutoPower.se

PowerBörsen
Senaste 5 BMW

BMW 320i  -96
Pris: 25.000:-

BMW 330  -01
Pris: 39.000:-

BMW 320i touring  -99
Pris: 13.000:-

BMW 520  -98